Tuesday, June 6, 2017

ATC swap series

Hi everyone!

I`m back with some ATC`s i created for a swap a while back. The theme was collage and these are what i came up with.


It was essential that the ATC`s looked like part of a series. So i used the same colours and elements, but i changed the images and placing of elements so they wouldn`t look exactly the same.

I`m sorry the pics aren`t the best. I was in a bit of a hurry to get them posted within the deadline....yeah...that`s me....Last Minute Eidhammer is my name, hahaha.


I`ve posted closeups of all the ATCs. I have to say i was a bit satisfied with these. Love how the colours came out. And i had so much fun making them.







I hope you like my ATCs. Love to see you back here soon,

Saturday, June 3, 2017

In these confirmation times....

Hello sweets!

Today i`m gonna show you a couple confirmation cards i`ve created. It`s nothing fancy, just clean and simple....ok...my kind of simple anyway, lol. Weeell the first one at least, lol. 


For this first card i have only used DP from Pion Design. On the image i sprinkled some white enamel from Stampendous and gave it a little round with the heatgun.


I have put a piece of cardstock behind the picture to raise it a bit from the surface and then added some beadstring around it.


The roses are from Kort & Godt while the metal swirl is from Korthobby.

This next one is not so CAS as i wished for, hahaha....Well, anyway....i made a card, lol. I actually don`t remember what paper it is, so if anyone knows, feel free to send me a little note. Appreciate that a lot.


The chippie i just kept plain. I added some lace and some flowers with a ribbon behind them. To finish it off i added a sentiment.


Look at this yummy gorgeous glitter on the rose. I just love it. 


Hope you all are enjoying your weekend. Thanks for visiting.


Friday, May 5, 2017

Colour Swatch

Hi peeps!

I have FINALLY gottn around to create a colour swatch. I thought it was a bit unnessesary to test all the colours each and every time i had to use one. Just because i didn`t remember what the colours look like, lol. Talk about spending colours on nothing... huh. Well, not any more.


Of course i had to create covers for it as well. I have found myself a new supplier of chipboard, Boozybear. Looove these designs. Please do check them out if you love steampunk designs. Her shop is here


I have cut out a couple of tags from chipboard. Sized them a bit bigger than the swatches. For texture i used a couple of stencils with some modellingpaste. Glued on the chippies and metal pieces. Next i painted it all with white gesso before i started spraying my colours. Here i have used 3 different kinds of colour. To finish it off i put on a touch of silver paste just to make the pattern pop and also some bling.

Now i never have to try all the colours to find the right one, any more....yey.

Hope you liked my project today. Love to see you back soon.

Tuesday, April 25, 2017

CAS ATC

Hi everyone!

I`m back after a week up north, visiting my parents as well as attending a crop. What a girl doesn`t do to get some crafting companions, lol.... just travel 560 miles for it, hahaha. Talk about being crazy. Anyway....i had an awesome time. We had so much fun and were very creative. Looking forward to next time. 

Today i want to show you a series of ATCs i recently created. ArJo`s Tag and ATC kos on facebook arranges challenges each month to challenge us in different techniques. Last month the theme were CAS...or as close as possible. In addition to the theme, we had to use at least a newspaper-clipping, two colours and a stamp. And here is my take on the challenge:


I think this is as CAS i can get it, lol. For those of you that don`t know what CAS means: Clean and simple.

I have gotten hooked on washitape recently. Maybe because i have purchased "My Prima Planner" and washitape is a great way to decorate it lol. Anyway....I ordered these totally adorable kittens online. Just looove them. They are sooo cute... or so i thought until i sat down editing these pics. Then i noticed one of them are mooning us, hahaha. What a naughty little bugger hahaha. Not so cute after all or what?


I had to show you these from another angle just to show you the gorgeous foil detail on the washitape.

The colours show up a bit off. The yellowish colour is actually more of a lime colour. The top pic looks more than the real thing.


To get this look i used a stencil and modelling paste with two colours of Gellatos. I added my embellies and spritzed with black, white and gold specs of colours.

Thanks for taking the time to stop by today. Allways much appreciated.

Monday, April 17, 2017

A new creation....actually

Hi there everyone!

I`ve actually got a NEW creation in store for you today. It`s a mixed media layout of my eldest daughter. She was in a bit of a crazy, funny mood when she took this selfie. Of course i had to use this for my layout as i thought it was kinda cool. 

I started off with some modelling paste and a checker stencil. Next i used a stencil with numbers and some viva decor copper paste. For the spraying i used sprays from Lindy`s Stamp Gang. The final stencil i used is the leafy one, which i combined with distress ink, spiced marmelade.


When all the mediums had dried i stamped some text and a poststamp in random order. For the final touch on the background i used a cap of one of the spray bottles to "stamp" small circles of white gesso randomly. When finished with the background i started prepping the metal. I coated the metal with white gesso and then painted them with blue metallic blended with black, for the right shade.


Next task was to emboss the chipboardpieces. I have used embossingpowder from Lindy`s and Stampendous. I just love the blue shimmery colour of the arrow/feather piece. It doesn`t show too good on this pic but i promise it`s lovely.


I thought the sentiment was a bit describing for the mood in which the pic was taken, so i just had to use it. This piece was embossed with enamel from Stampendous. Here i have used Ivory. I just love the gold specs in it. 


The photo was matted with a designpaper and a white paper using chipboard to make a more layered effect. I also added some playingcards just for the fun of it.


For some last finishing touches i have added a few flowers, some metal stars and some bling. And then splattered with black and white gesso as well as the two colours used on the background. 

That`s it for this time. Hope to see you back here soon.


Related Posts with Thumbnails