Friday, October 1, 2010

Min aller første Layout

Hei Bloggere!

Da har jeg lyst til å dele min aller første layout med dere. Jeg er medlem av en Canadisk Scrapbooking klubb som heter SCRAP THAT. En gang i måneden sender de ut kits med forskjellige godsaker for en rimelig penge. DT`ene gjør en fantastisk jobb med å sette sammen kits som er helt utrolig flotte. Samfunnet i Scrap That er utrolig flott også. Masse vennlige medlemmer som er flinke til å backe opp om arbeidet du gjør. Det er en flott plass og jeg har blitt tatt veldig godt imot. Dette har jeg bestemt meg for å belønne med å dedikere min første LO til Scrap That. Jeg er beæret over å få kunne publisere LO`en hos dem aller først. Så over til LO`en:

Hi Bloggers!

Finally i want to share my very first layout with you all. I am a member of a Canadian scrapbooking club called SCRAP THAT. Once a month they ship out kits with different goodies at a reasonable cost. Their DT`s are doing an incredible job putting the most wonderful kits together. The society at Scrap That is just wonderful too. There are lots of nice and caring members that are very great in backing up on you. It is a great site and i was taken very well care of when i first entered. I have decided to dedicate my first Lo to Scrap That on that matter. I am honoured to publish my very first layout for the first time with them. So to the LO:



Rundt kantene har jeg revet papiret for å få en litt gammel slitt look. Så har jeg brukt distress ink (Walnut Stain) til å sverte kantene med. Rammen rundt bildet kuttet jeg ut med kniv og fuktet kantene med litt vann for at det skulle bli enkelt å krølle papiret. Deretter svertet jeg kantene med samme farge som ytterkantene.

Around the edges i have used papertearing to get that old worn look. Then i used Distress ink (Walnut Stain) for colouring. The frame around the photo i cut with a knife and moisted the edges with some water to make the crunching easier. Then i colouret the edges with the same ink as on the outer edges.


Når Isabell tar på seg luene sine skal hun alltid ha dem sånn som på bildet. Hun ser litt sånn gangsta-aktig ut med luen sånn. Men så er hun også mamma og pappa`s lille gangsta også. Hun er en bestemt liten jente og vet hva hun vil. Og så finner hun alltid på ting hun egentlig ikke får lov til, hehe. Skjønner IKKE hvor hun har det i fra:-)

When Isabell puts on her bonnet she allways wants to wear them like this. She looks kinda gangsta-ish with the bonnet like that. But then again she is mommy and daddy`s little gangsta. She is a determined little girl that knows what she wants. And she allways do stuff that she really shouldn`t do, hehe. I DON`T understand who she relates too:-)


Bokstavene har jeg dekket med glitterlim (Stickles diamond) Jeg synes de ble mye finere og fargen ble bedre. For å lage sommerfuglene har jeg brukt sjablong og sprayet hjemmelaget glimmermist på dem. Beklageligvis så vises ikke skimmeret på bildene. Jeg har også gitt sommerfuglene swarovski elementer til følehorn.

The letters i have covered with glitterglue. (Stickles diamond) I thought they got much nicer and the colour got better. To make the butterflies i used the negative space of a mask and spritzed them with homemade glimmermist. I am sorry but the glimmer doesn`t show on the pictures. I have also given the butterflies some swarovski elements for their antennas.


Bladrankene inni mellom blomstene har jeg laget selv av blomsterwire og bladene er laget av vellum. Fargen jeg har brukt på bladene er distress ink Peeled Paint.

The leafvines in between all the flowers i have made out of flowerwire and vellum. The colour i used on the leaf is distress ink Peeled Paint

Flere nærbilder følger / More closeups follows





Jeg har slitt blod svette og tårer for å få til denne LO`en, hehe. Så jeg håper dere liker den. Takk for titten!

I have struggled with blood, sweat and tears to manage to finish this LO, hehe. So i hope you enjoy it. Thanks for looking!

3 comments:

Bodil said...

Den ble kjempefin synes jeg :) Flotte farger og nydelig pyntet :)
klem :)

pojjo said...

VA??? Visst skojar du? Är detta din första LO?? Den är ju helt fantastisk. Det ser verkligen inte ut som någon första *ler* Du är så himla duktig... heja heja :D

Ellen Karin said...

Gratulerer med debuten som LO-scrapper. En riktig søt og fin LO du har laget synes jeg, med masse spennende detaljer. Så her er det bare å gyve på neste LO. Jeg startet som kortmaker selv, og etter at jeg begynte med LO'er åpnet det seg en helt ny verden for meg. Masse "må ha" som kom på handlelista. Men det er kjempemoro da, også blir det jo så fine minner for ungene. Lykke til videre!

Ha en strålende lørdag.

Related Posts with Thumbnails